bateriile lithiu ion apusul-unei generatii
Masini electrice / hibrid,  Stiri

Bateriile Litiu-Ion: Apusul unei ere și răsăritul unei revoluții în industria auto

Unul dintre inginerii de top ai BMW consideră că bateriile litiu-ion au atins deja limitele tehnice, iar bateriile cu stare solidă ar putea reprezenta viitorul.

În prezent, majoritatea vehiculelor electrice (EV) sunt alimentate de baterii litiu-ion în diferite forme. Cu toate acestea, în timp ce avansul EV își face simțită prezența în peisajul auto, industria nu a atins încă apogeul tehnologiei bateriilor și al propulsiei electrice. Spre deosebire de motorul cu combustie internă (ICE), care este aproape de vârful său în ceea ce privește performanța și ecologia. Pentru a atinge obiectivele noastre în materie de timpi de încărcare și autonomie, unul dintre principalii ingineri BMW crede că bateriile litiu-ion vor fi înlocuite. Și poate mai devreme decât ne așteptăm.

Bateriile litiu-ion și-au atins apogeul?

baterii masini electrice

Simon Erhard, responsabil cu Energie, Performanță și Durată de viață pentru bateriile Gen6 ale BMW, consideră că bateriile litiu-ion și-au atins potențialul maxim. „Din punct de vedere al densității energetice, am ajuns la optimul chimiei celulelor litiu-ion într-o aplicație industrializată”, a declarat el pentru InsideEVs.

Erhard susține că, fără a adăuga ceva „revoluționar” în chimia bateriilor litiu-ion, precum siliciul, industria a atins limitele acestei tehnologii. Fără surprize, el consideră că următorul pas pentru baterii este tehnologia cu stare solidă. BMW a inagurat recent centrul său de competență pentru producția de celule în München, care se ocupă de cercetarea și dezvoltarea bateriilor în colaborare cu cei mai buni specialiști din Europa.

Bateriile cu stare solidă vor revoluționa EV

BMW, alături de Ford, investește în Solid Power, o companie din Colorado care vrea să fie prima care comercializează baterii cu stare solidă. Dacă acest start-up reușește să aducă produsul către publicul larg, BMW și Ford vor fi primele companii care vor beneficia de eforturile sale.

baterii cu stare solida concept volvo

Spre deosebire de bateriile litiu-ion, care folosesc un lichid ca electrolit, bateria cu stare solidă folosește un material solid. Această nouă tehnologie promite timpi de încărcare mai scurți, o densitate de putere mai mare într-un format mult mai mic și o siguranță sporită, fiind mult mai puțin inflamabile. Din păcate, aceste baterii sunt încă la ani-lumină distanță de perfecțiune.

De fapt, Erhard a menționat că BMW se va concentra în continuare pe rafinarea și îmbunătățirea bateriei litiu-ion pentru modelele sale actuale și viitoare. El estimează că abia în jurul anului 2030 ar putea fi creată o baterie cu stare solidă comercializabilă. „Să spunem că în aproximativ 10 ani, totul va fi pe baterii cu stare solidă, dar astăzi și în următorii trei până la opt ani, ne vom baza pe tehnologia bateriilor litiu-ion”, a declarat el pentru InsideEVS.

Din perspectiva lui Erhard, asta nu înseamnă că până în 2030 vor ajunge la producția în masă. S-ar putea doar să avem un prototip gata de testare.

Recent, BMW a început producția modelului pe hidrogen iX5. Alături de Toyota, BMW nu mizează doar pe VE pentru a-și atinge obiectivele de neutralitate carbon. Cei doi producători auto cred că calea către un viitor neutru din punct de vedere al carbonului este oferirea de multiple soluții care să răspundă provocărilor diverse ale clienților din întreaga lume.