Argumente Pro și Contra în ceea ce privește Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 – un nume care a devenit rapid cunoscut în lumea automobilelor electrice. Acest crossover electric pentru familie, cu cinci locuri, se întrece cu unele dintre cele mai râvnite mașini electrice de pe piață.
Din perspectiva mea, Volkswagen pare să își concentreze toate eforturile pe ID.4, mizând pe el ca fiind viitorul crossover-urilor electrice pentru familie. Este primul lor model electric destinat familiilor pe care intenționează să îl vândă la nivel mondial. Se pare că intenționează să atragă și iubitorii de mașini tradiționale, oferindu-le o alternativă mai ecologică. Ce m-a impresionat la ID.4 a fost modul în care a fost conceput, să ofere senzația unui SUV tradițional, dar cu beneficiile tehnologiei electrice. După ce am testat ID.3, am fost nerăbdătoră să văd ce aduce nou ID.4. Și nu am fost dezamăgită. A fost lansat în septembrie 2020 și deja a câștigat titlul de „Mașina Anului” în 2021.
PRO: Prețul este atrăgător
Comparând ID.4 cu concurența, precum Tesla Model Y sau Nissan Ariya, am observat că Volkswagen a reușit să ofere un preț competitiv, ce pornește de la doar 35,000 de Euro, iar calitatea construcției la ID.4 este remarcabilă, chiar și comparativ cu modele mai scumpe.
PRO: Interior spațios și confortabil
Primul lucru pe care l-am remarcat a fost spațiul generos din interior. Pentru o familie modernă, spațiul este esențial. Producătorii de mașini electrice se străduiesc să ofere un interior la fel de spațios, dacă nu chiar mai mare, decât echivalentele lor cu motor pe combustie. ID.4 m-a făcut să mă gândesc la Honda CR-V sau Toyota RAV4 din punct de vedere al dimensiunilor. Bancheta din spate este suficient de mare pentru a găzdui trei adulți pe distanțe lungi, iar spațiul pentru cap și genunchi este mai mult decât decent. Plus, am apreciat detaliile practice, precum ventilația dublă și porturile de încărcare din spate.
PRO: Un portbagaj generos
Deși multe mașini electrice adoptă forma „fastback” pentru a îmbunătăți aerodinamica, Volkswagen a ales să nu compromită spațiul de depozitare pentru ID.4. Rezultatul? Un portbagaj impresionant de 930 de litri, potrivit site-ului Volkswagen. Asta e mai mult decât oferă Ford Mustang Mach-E sau Nissan Ariya. Un plus clar pentru cei care au nevoie de spațiu suplimentar pentru bagaje.
PRO: Modelul de bază ID.4 oferă mai mult decât Tesla Model Y
Când m-am așezat în modelul de bază ID.4, am fost plăcut surprinsă de dotările sale. Majoritatea clienților își încep experiența cu mașinile electrice de la acest nivel, iar ID.4 vine cu o mulțime de caracteristici care îl fac să iasă în evidență. Standard, acesta vine cu Apple Car Play și Android Auto wireless, jante de 19 inch, scaune și volan încălzite, navigație și încărcare wireless. Spre exemplu, Tesla Model Y oferă volanul încălzit doar ca opțiune și nu suportă Android Auto. În afara Americii de Nord, unde predomină utilizatorii de Android, aceasta poate fi o problemă serioasă pentru potențialii cumpărători.
CONTRA: Sistemul de infotainment al ID.4 lasă de dorit
Am citit mai multe recenzii despre ID.4 și toate par să fie de acord: ecranul infotainment răspunde lent. Accesarea funcțiilor printr-o simplă atingere a ecranului LED poate fi o adevărată provocare. De asemenea, integrarea unor funcții folosite frecvent, precum controlul climatic, este nepractică. Comparativ cu Tesla Model Y sau noile vehicule electrice Toyota, sistemul de infotainment al ID.4 pare depășit.
CONTRA: Lipsește compartimentul frontal
Unul dintre aspectele care m-au dezamăgit la ID.4 este lipsa unui compartiment frontal, cunoscut și sub numele de „frunk”. Majoritatea mașinilor electrice de astăzi, de la Hummer EV la Hyundai Ioniq 5, oferă acest spațiu suplimentar. Deși ID.4 se mândrește cu un portbagaj generos, un „frunk” a devenit standard în industrie pentru vehiculele electrice de dimensiuni medii și mari.
CONTRA: ID.4 nu este la fel de puternic ca majoritatea rivalilor săi
Comparând ID.4 cu concurenții săi, precum Tesla Model Y, Nissan Ariya și Mustang Mach-E, observăm că nu oferă aceeași putere. De exemplu, Model Y oferă aproximativ 390 de cai putere și atinge 100 de km pe oră în doar 5.4 secunde. Nissan Ariya, cu cei 178 de cai putere, ajunge la 159 kph și accelerează de la 0 la 100 kph în 7.6 secunde. Mustang Mach-E, cu tracțiune spate, oferă 266 de cai putere și atinge 100 kph în 5.2 secunde. În schimb, ID.4, cu cei 201 de cai putere, realizează această performanță în aproximativ opt secunde.
CONTRA: ID.4 nu este practic pentru persoanele cu mobilitate redusă
Există anumite caracteristici ale noului ID.4 care îl fac mai puțin practic pentru persoanele cu dizabilități sau mobilitate redusă. De exemplu, modelul de bază are un portbagaj manual, ceea ce poate fi dificil pentru unii utilizatori. De asemenea, reglajul manual al înălțimii scaunului șoferului poate fi inconfortabil pentru persoanele în vârstă. După plierea scaunelor din spate, există un prag în portbagaj care poate îngreuna transportul obiectelor.
CONTRA: Probleme legate de soft
De la debutul său, ID.4 a fost subiectul unor discuții legate de erorile software. Aceste probleme au început să circule în comunitățile auto și au determinat mulți potențiali cumpărători să se îndepărteze de crossoverul electric al Volkswagen. De exemplu, modelul First Edition al ID.4 a avut mai multe probleme software, inclusiv timpi de încărcare lungi pentru ecranul infotainment și probleme cu conectivitatea Android Auto. În plus, se pare că Volkswagen încă lucra la aplicația mobilă a ID.4 chiar și după lansarea modelului First Edition. În cea mai mare comunitate online dedicată ID.4, 40% dintre proprietari s-au plâns de erori software.