Stiri,  Utile

6 moduri prin care poti indentifica un motor cu probleme

Stim cat de important este pentru o masina ca motorul sa fie intr-o forma perfecta, dar in acelesi timp neglijam cu foarte mare usurinta potentialele semne de avarie precum un simplu indicator din bord, sau pur si simplu lasam micile probleme sa persiste pana realizam ca este prea tarziu si trebuie sa ajungem la un service auto.

In acelasi timp este important sa cunoastem simptomele frecvente care ne pot indica unele avarii ale motorului.

Nu in ultimul rand daca observatii oricare din urmatoarele simptome, va recomandam sa va indreptati catre un service auto, pentru o diagnoza completa, evitand o defectiune majora care evident inseamna si costuri mai mari pentru reparatie.

Sunete suspecte

Daca iti petreci destul de mult timp in masina, atunci vei fi familiarizat cu fiecare sunet care il scoate masina ta, recunoscand anumite sunele care nu ar trebui in mod normal sa se auda, iata tipul de sunete care ar trebui sa reprezinte un semnal de alarma.

Daca auzi o bataie sau un sunet inabusit, este posibil ca cuzinetii de pe biele sa fie uzati, este foarte probabil ca in scurt timp bielele sa cedeze iar sa continuati sa conduceti in acest mod poate provoca daune mai mari.

Daca sunetu par sugrumare sau sunt foarte ascutite, este posibil ca problema sa provina de la cureaua ventilatorului. In momentul in care cureaua se uzeaza aceasta patineaza si se invarte in gol.

Un sunet macitor nu este doar ceva iritant pentru urechi dar cel mai probabil este si un indiciu ca placutele de frana dinfata s-au tocit, in momentul in care s-au consumat definitiv, discurile de frana freaca unul pe celalalt reducand semnificativ distanta de franare. Acesta este momentul in care trebuie sa va faceti o programare la service cat mai rapid.

Fum excesiv

Fumul curat care este eliminat prin teava de esapament nu este o problema, dar in momentul in care culoarea acestuia este albastru, neagru sau alb, este clar ca masina are o problema ce trebuie rezolvata cat mai repede.

Fumul Albastru

Daca culoarea fumului este albastra, atunci cauza este uleiul care intra in motor si arde impreuna cu cumbustibilul, solutia este bineinteles o vizita la un service de incredere.

Fumul Alb

O cauza generala poate fi o scurtegere a lichidului de racire, atunci cand apa sau antigelul ajung in cilindri, acestea intra in contact cu combustibilul si ard impreuna. Este o problema care poate duce la supraincalzea motorului si necesita o vizita la service pentru a remedia problema.

Fumul Negru

Daca pe esapament este eliminat fum de culoare neagra cea mai probabila cauza este infundarea filtrelor de aer, prin inlocuirea acestora ar trebui remediata si problema, totusi daca nici atunci nu se rezolva problema atunci un proportie anormala de aer-combustibil in motor poate cauza de asemenea eliminarea de fum negru prin esapament.